امپدانس در واحد طول خط بوسيله جريان و ولتاژ ميتوان محاسبه كرد

اساس اندازه گيري امپدانس به صورت زير است :


در اين آزمايش پيشنهاد ميگردد كه :

-           امپدانس خط در چند مرحله تحت شرايط يكسان اندازه گيري گردد تا شرايط يكساني بدست آيد

-           اندازه گيري ها در شرايط يكسان اندازه گيري شود مثلا روش استفاده شده براي نصب مدار اتصال كوتاه و دامنه جريان عبوري از حلقه مدار اتصال كوتاه شده

-           اثرات احتمالي فيدر خط

-           اگر شبكه مورد آزمايش AC   باشد جريان و ولتاژ براي بدست آوردن توان اكتيو و توان راكتيو بايد اندازه گيري گردد .

اندازه گيري براي خط DC   خيلي ساده است .UT   ولتاژ بين خط و ريل در فاصله L   از محل اتصال كوتاه و در نتيجه اندازه گيري جريان IT   ، امپدانس خط در واحد طول برابر است با :

(Z’=Rt’=UT/(IT*L

اگر طول سكشن L   مورد اندازه گيري به طور قابل توجه اي از طول محل عبوري قطار (Transition length   ) بزرگتر باشد مقدار امپدانس خط تكفاز AC   را ميتوان بدست آورد .Transition Length  مناطقي هستند كه جريان به دليل القاي الكترومغناطيس به داخل و خارج زمين عبور ميكنند .

معمولا اين منطقه 5 تا 8 كيلومتر است كه پيشنهاد ميگردد اندازه گيري جريان در زمان بهره برداري باشد تا جريان بزرگي بدست آيد

φ= arccos(P/(U.I

(Z=|Z|=U/I و Z’=U/(I.l

اگر اندازه گيري در خط تكفاز با شرايطي كه طول خط اتصال كوتاه شده L<2ltr باشد مقدار مقاومت در واحد طول تمايل به افزايش دارد و مقدار راكتانس در واحد طول خيلي كاهش ميابد. اگر طول خط آزمايش خيلي كوتاه باشد امپدانس خودالقايي سيستم خط وريل تنها اندازه گيري مي شود.

مثال :

در يك خط تكفاز AC‌ 50 هرتز با طول سكشن 3.58 كيلومتر مقادير زير بدست آمده است بنابراين نتيجه امپدانس خط به صورت زير محاسبه ميشود .

U= 23.8 V         I=19A   P=190W

Cos φ = 0.4202 i.e φ=65.2 ◦

Z= 1.2526 Ω

Z’ = 0.35 Ω/Km

Z’ = 0.35∠65.2 ◦ = ( 0.147+j0.318 ) Ω/Km

امپدانس در واحد طول را ميتوان با دقت بالاتر نيز بدست آورد اگر اندازه گيري روش بالا را (P,U,I) را در پست و اندازه گيري همزمان ولتاژ Utrc در پانتوگراف و توان موثر Ptrc مصرف شده بوسيله قطار را در اين صورت افت ولتاژ ∆U=U-Utrc و توان تلف شده P=P-Ptrc∆ در طول خط مي توان بدست آورد .

∆U=U-Utrc ~ ∆U  ⟶ Z= ∆U/I

R=∆P/I2

(φ = arc cos (R/Z

(Z’=∆U/(I. l

اين روش براي امپدانس در واحد طول شبكه بالاسري نصب شده در خط Magdeburg- Marienborn در 10Th may 1993 آزمايش و محاسبه گرديد.

..:: ورود کاربران  ::..



منوی اصلی

خانه
درباره ما
تماس با ما


اطلاعات شرکت
چارت سازمانی
پروژه های شرکت
زمینه فعالیت

سایر اطلاعات
گواهینامه ها
گالری عکس
اطلاعات فنی

آخرین مطالب

دستگاه TBM
آشنايی با سيستم راه‌آهن برقی
برخی اصطلاحات مترو
سیستم قطار های شهری
سیستم توزیع انرژی در مترو
جريان‌هاي سرگردان
اندازه گيری امپدانس خط
طراحی شبكه بالاسری
زيگزاگ
ابزار شبكه بالاسري
سيم هاي شبكه بالاسري
نگهداري و تعميرات