امپدانس در واحد طول خط بوسيله جريان و ولتاژ ميتوان محاسبه كرد
اساس اندازه گيري امپدانس به صورت زير است :
 در اين آزمايش پيشنهاد ميگردد كه :
- امپدانس خط در چند مرحله تحت شرايط يكسان اندازه گيري گردد تا شرايط يكساني بدست آيد
- اندازه گيري ها در شرايط يكسان اندازه گيري شود مثلا روش استفاده شده براي نصب مدار اتصال كوتاه و دامنه جريان عبوري از حلقه مدار اتصال كوتاه شده
- اثرات احتمالي فيدر خط
- اگر شبكه مورد آزمايش AC باشد جريان و ولتاژ براي بدست آوردن توان اكتيو و توان راكتيو بايد اندازه گيري گردد .
اندازه گيري براي خط DC خيلي ساده است .UT ولتاژ بين خط و ريل در فاصله L از محل اتصال كوتاه و در نتيجه اندازه گيري جريان IT ، امپدانس خط در واحد طول برابر است با :
(Z’=Rt’=UT/(IT*L
اگر طول سكشن L مورد اندازه گيري به طور قابل توجه اي از طول محل عبوري قطار (Transition length ) بزرگتر باشد مقدار امپدانس خط تكفاز AC را ميتوان بدست آورد .Transition Length مناطقي هستند كه جريان به دليل القاي الكترومغناطيس به داخل و خارج زمين عبور ميكنند .
معمولا اين منطقه 5 تا 8 كيلومتر است كه پيشنهاد ميگردد اندازه گيري جريان در زمان بهره برداري باشد تا جريان بزرگي بدست آيد
φ= arccos(P/(U.I
(Z=|Z|=U/I و Z’=U/(I.l
اگر اندازه گيري در خط تكفاز با شرايطي كه طول خط اتصال كوتاه شده L<2ltr باشد مقدار مقاومت در واحد طول تمايل به افزايش دارد و مقدار راكتانس در واحد طول خيلي كاهش ميابد. اگر طول خط آزمايش خيلي كوتاه باشد امپدانس خودالقايي سيستم خط وريل تنها اندازه گيري مي شود.
مثال :
در يك خط تكفاز AC 50 هرتز با طول سكشن 3.58 كيلومتر مقادير زير بدست آمده است بنابراين نتيجه امپدانس خط به صورت زير محاسبه ميشود .
U= 23.8 V I=19A P=190W
Cos φ = 0.4202 i.e φ=65.2 ◦
Z= 1.2526 Ω
Z’ = 0.35 Ω/Km
Z’ = 0.35∠65.2 ◦ = ( 0.147+j0.318 ) Ω/Km
امپدانس در واحد طول را ميتوان با دقت بالاتر نيز بدست آورد اگر اندازه گيري روش بالا را (P,U,I) را در پست و اندازه گيري همزمان ولتاژ Utrc در پانتوگراف و توان موثر Ptrc مصرف شده بوسيله قطار را در اين صورت افت ولتاژ ∆U=U-Utrc و توان تلف شده P=P-Ptrc∆ در طول خط مي توان بدست آورد .
∆U=U-Utrc ~ ∆U ⟶ Z= ∆U/I
R=∆P/I2
(φ = arc cos (R/Z
(Z’=∆U/(I. l
اين روش براي امپدانس در واحد طول شبكه بالاسري نصب شده در خط Magdeburg- Marienborn در 10Th may 1993 آزمايش و محاسبه گرديد.
|
|
|
..:: ورود کاربران
::..

منوی اصلی
خانه
درباره ما
تماس با ما
اطلاعات شرکت
چارت سازمانی
پروژه های شرکت
زمینه فعالیت
سایر اطلاعات
گواهینامه ها
گالری عکس
اطلاعات فنی
آخرین مطالب

|